duševní pohoda

Jak efektivně pečovat o svoji duševní pohodu

S příchodem podzimu se mění nejen příroda, ale i naše nálada. Někoho toto období zaplní hřejivým pocitem a užívá si barvy měnícího se listí. Na někoho však dramatické změny počasí působí velmi úzkostně. Jelikož jsou lidé bytosti emocionální, i tak banální věci jako výkyvy teplot a příchod sychravého počasí nám mohou působit duševní nepohodu.

Pokud se tento problém týká právě vás, hlavně nepropadejte úzkosti. Nejedná se totiž o neřešitelný problém a rozhodně to neznamená, že budete muset protrpět celý podzim a zimu. V tomto článku vám ukážeme, jak se můžete vy sami efektivně starat o vaši psychickou pohodu.

Vyrazte ven i přes deštivé počasí

Ačkoliv nás právě déšť a zima zahání zpátky do tepla domova, tento zvyk nás často odstřihne od čerstvého vzduchu a klidu přírody. Tento podzim se tedy nezapomeňte vybavit pevnou obuví, teplým oblečením a nepromokavými bundami. Není lepší lék na rozbolenou duši než právě pobyt v přírodě. Uvidíte, že i na první pohled ošklivé počasí skrývá své vlastní krásy.

Nebojte se ušpinit se od bahna. Právě vaše děti ocení skákání do kaluží nebo ťapkání v blátě a vás to možná na chvíli vrátí do dětských let. Věřte, že za těch pár umazaných kousků oblečení to stojí.

procházka v dešti

Dejte přednost knize před televizí

Není lepšího období pro čtení knih, než je podzim. Mnoho vášnivých čtenářů, ale i čtenářských laiků, čeká na sychravé počasí, které svádí zalézt pod deku s teplými ponožkami a vytáhnout oblíbenou knížku. Dejte šanci například seberozvojovým knihám, které teď ve čtenářském světě frčí. Možná se sami o sobě něco dozvíte a přiučíte se něčemu novému.

Pokud nejste fanoušci četby, zkuste místo neustálého sledování televize přejít na audioknihy. Můžete je poslouchat kdykoliv, při jakékoliv aktivitě a jsou skvělou náhražkou tradiční četby knih.

čtení knihy

Najděte si čas sami na sebe

Žijeme v uspěchaném světě a často zapomínáme, že právě my a naše tělo bychom měli být na prvním místě. Většina z nás potom žije v rutinním cyklu, který se dá nazvat jako „z práce do práce“. V tomto zběsilém rytmu bychom tedy měli myslet i na naše potřeby.

Nemusíme hned odlétat na dovolenou nebo vyrážet na wellness pobyt. Někdy stačí jen na chvíli zastavit a dopřát si odpočinek ve formě jógy, teplé koupele nebo masáže od vašeho partnera. I zmíněná četba nebo poslech mohou intenzivně stimulovat mozek a pomoci nám uvolnit se. I takové maličkosti se počítají.

čas pro sebe

Upečte si něco dobrého

Jelikož se na našich stránkách zaměřujeme i na recepty a různé kuchařské triky, nemohli jsme na tuto část zapomenout. Většina z nás bere vaření a pečení jako povinnost a z této činnosti se postupně vytrácí zábava. Uvařit na celý týden, napéct něco pro návštěvu a potom se zřítit rovnou do postele – tak často končí náš vztah k vaření.

Podzim ale přichází s exkluzivní paletou vůní a chutí a je škoda je nevyužít. Uvidíte, že zkoušení nových receptů a experimentování v kuchyni může proměnit vás vztah k vaření a pečení a možná v této činnosti najdete i relax a pohodu.

Nechte se inspirovat našimi recepty z dýně nebo tipy, jak si připravit lahodné podzimní punče.

podzimní pečení



Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Štěpánka

Je věčně vytížená studentka, která si ale i přesto najde čas na svoji nejoblíbenější činnost, všemožné experimentování v kuchyni. Po dlouhém boji s nadváhou se začala věnovat zdravému životnímu stylu a v tomto duchu vytváří i své recepty.

Nejnovější příspěvky

Recept na kubánské congri s vepřovým masem a banány

Jak správně pečovat o zralou pleť

Tip na nedělní oběd: lososové karbanátky s kaší

Recept na jemný pomerančový koláč

3 recepty na poctivé české polévky jako od maminky

Doporučujeme